måndag 18 oktober 2010

Til min kjære Mamma!!

Jeg ble så glad da jeg leste igjennom en tekst som mamma har hjulpet meg med å rette. Og på en plass skrev hun "byll er et fint ord" ettersom jeg hadde gjort en gul merkering (= jeg er litt usikker - må sjekke opp mer). Ja, og når jeg leste dette fikk jeg så mye inspirasjon at jeg måtte skrive et slags "dikt! til mamma. Elsker deg mamman min!! 

Du er en mor
Du er min mor
Du lærte meg å stå, du lærte meg å gå
men også stå upp på egene bein

Du lærte meg å se det gode i andre
Du lærte meg å være positiv
Du lærte meg å tro på meg selv og arbeide mot å nå gode mål
Men, kanskje det viktigste av alt - du lærte meg å tro!

Dine armer har alltid vært åpne, om det bare var for en nattaklem eller en hadeklem,
men også de gangene jeg hadde hjertesorg. 
Du er et så godt eksempel på en uselvisk tjener.

Du lyser opp min dag med å si:
"Byll er et fint ord" bare for at du tok deg tid til å se at jeg var usikker!
Du har alltid gitt komplementer fra hjertet, og med inspirasjon, tror jeg,
som å påpeke det du synes er fint, som  "du har så fine legger" 
en gang da jeg var fjorten og på en dag da jeg trengte en sånn oppmuntring. 

Jeg er så glad at du er mamman min!
Jeg vet at du ikke er perfekt, og det vet du også
Og gjennom det har du viset meg at man kan forandre på sine feil,
man kan streve etter å nå mål, etter å bli bedre.
Du har hjulpet meg å finne den veien i livet som bringer lykke!

Du er en mor
Du er MIN mor!

/din datter Sigrid :)

1 kommentar:

  1. Underbart - ni kan vara stolta över varann ni mor och dotter! Kram på er båda!!!

    SvaraRadera