fredag 1 oktober 2010

Hjerte








(ifölge meg er det solbärsaft i glasset)








Jeg begynnte å tenke på hjerter. Et hjerte er et symbol på kjærlighet og liv. Jeg tror ikke man egentlig kan leve på ordentligt uten å ha et hjerte, et hjerte som holder i gang kroppen, og et hjerte som man kan dele med andre.
Jeg sitter dag in og dag ut og oversetter medisinske tekster og det er så mange forskjellige forstyrrelser man kan ha og få som påvirker hjertet, feil pH i blodet, feil mengder blodsalter, overproduksjoner og underproduksjoner av visse typer av hormoner. På samme måte er det så mye annet i livet som kan påvirke vårt andre hjerte - det som vi kan dele med andre. Det er mye som kan skade det, men det er også mye som kan styrke det. :) Hjertet behøver å gi og få varme, akuratt som vårt fysiske hjerte trenger friskt blod. Jeg synes alle burde gi mange klemmer til noen hver dag. noen eller flere, et familiemedlem, en venn en katt en hund.. en bamse eller et gammelt minne! Og en av de aller beste måtene å få hjertet til å vokse på er å tjene andre og være uselvisk.

Jeg tror jeg må tenke litt mer på det her med hjerter. Jeg liker hjerter. Jeg hørte en veldig fin historie på en konferanse en gang, som jeg ikke husker. Det var i hvertfall om en mann med et veldig hullete hjerte og en med et "perfekt hjerte".. er det noen som husker den og vil gi den til meg?

/Siggedarling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar