onsdag 27 oktober 2010

The small choices..

(bildet funnet ett eller annet sted på internett :P)

Hele livet består av små valg. Etter en stund er det disse små valgene som viser hvem man egentlig er. Eller.. Alle små valg leder til hvem man bllir. OG alle valg har konsekvenser. Store som små. Noen har kanskje små konsekvenser i öyeblikket men om man gjor små dumme valg til en vane kan de få STORE konsekvenser.

Jeg tenker på mat. Mat og å spise er en sånn sak som kan få store konsekvenser. Spiser man usunn mat, for mye mat, for lite mat - ja - etter en stund får det konsekvenser. Man kan bli feit, man kan bli mager, trött og syk. Og det kan i gjen före til hvordan man kjenner seg og hvordan mat oppförer seg.

Det er viktig å ta vare på seg selv, og en nökkel i dette tror jeg er å hele tiden väre bevisst på alle de små valgene vi gjör. Og höre på de signalene som kroppen gir oss.

Vi har altid et valg!

Jeg vil gjöre det til en god vane å gjöre gode valg. Det er så viktig. Alt man gjör.


Jeg skal ta gode spise- og drikkevalg. Med drikkevalg mener jeg vann. Haha. Om en lege hadde visst hvor lite jeg drikker skulle jo han väre overraket over at jeg er så glad og pigg som jeg vanligvis er. Jeg er kanskje törst 4 ganger i uka. og kan gå en hel dag eller to uten å drikke noe, og når jeg drikker er det som regel et glass vann = 2 dl, kanskje det blir 4 dl iblant?  Men nå med juicemaskinen går det litt bedre. Og Robban minner meg på å drikke litt også. Men igjen, dette å höre på kroppen sin.. Tenk om jeg egentlig ikke behöver så mye drikke? Kroppen sier jo ifra selv når jeg er törst.. 4 ganger i uka. haha :P


(bilde fra http://noy.hfk.no/templates/SchoolSubsite.aspx?id=33283)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar