måndag 25 oktober 2010

Rolig som en filbunke..

Tittelen på dette innlegget er Svorsk. På norsk betyr jo rolig lugn. og Rolig på svensk er jo morro. :)
Lugn som en filbunke heter det jo på svensk. Filbunke er de samme som tykk surmelk. Nesten som kulturmelk.

Jeg er jo norsk, men jeg føler meg til tider ganske så svensk. Så noen ganger er svorsk det aller beste.

Jeg har mye å gjøre om dagen. Men det føles ut som det er en begynnelse akkuratt nå. Prosjektarbeidet/feltarbeidet skal inn i dag. Første oversettningslasset er ferdig, og neste lass skal påbegynnes i kveld. Jeg liker å bli ferdig med ting, og begynne på nye ting. Derfor liker jeg mandager. En ny begynnelse på en ny uke. En ny start på den første dagen av resten av livet, i dag. Vi får jo faktisk en mulighet til å "begynne på nytt" hvert eneste sekund! Hahah.. :P

Hele livet er en prosess og vi må hele tiden ta valg. Store som små, men alle valg har konsekvenser på en eller annen måte. Det som er så fint er at vi kan velge. Velge hva vi vil gjøre. Velge hva man skal gjøre for å komme dit man vil. Valgfrihet, handlingsfrihet - det er jo noe av det aller viktigeste som finnes!

Robert sa en gang at man burde tenke seg at man allerede har nådd sitt mål, og se tilbake - hva man gjorde for å komme dit. Akkuratt dette har virkelig ledet meg til hvor jeg er i dag. Når han sa dette for snart 3 år siden hadde jeg noen hinder i mitt liv som jeg viste jeg måtte kvitte meg med for å komme dit jeg er i dag.

Så glad jeg er at vi kan velge! Velge hver eneste dag, små ting som hva man skal spise eller store ting som hva man "skal bli når man blir stor".. :)

Jeg velger i hvertfall å være positiv, og prøver å få det beste ut av vad jeg har, og hva dagen bringer!

1 kommentar:

  1. VRD - säger jag bara! Du vet var det är och du är så bra på det.
    Välj det rätta ... och bli lycklig ... jag vill alltid välja rätt! ;-)

    SvaraRadera