måndag 11 oktober 2010

Kjedelig idyll

Jeg blir ikke så lett irritert og opprört (for uten urettferdghet og av folk som er allmennt dumme..). De fleste som kjenner meg vet at jeg er ganske rolig (haha, kjanske til og med på svensk?? :P)

Men jeg blir så veldig irritert over de nye reklamene fra Flora smör. Så foresten smöret i butikken i dag og det har et veeeeldig fint lokk. Jeg fikk lyst til å kjöpe det bare fordi forpakningen var så fin.. helt til Robert påminnte meg om at "de er jo smörret til den reklamen du ikke liker".  Og da ble jeg irritert. For reklamen er så KJEDELIG! Jeg mener ikke bare normalt reklamekjendelig. Jeg mener seriöst KJEDELIG med store bokstaver, bokstavelig talt. k j e d e l i g !

Fint utseende:



KJEEEDELIGSTE reklamefilmen. Det hender jo ingen ting. IKKE NOE. Harmoni liksom. JEg dör av kjedsomhet!!  Hvis du har lyst til å dö litt av kjedsomhet kan man se på reklamefilmen på nettet.

http://www.flora.nu/reklamfilm/


/Siggedarling..

1 kommentar:

  1. Min kära lilla Siggedarling - nu känner jag mig positivt gammal;-) För länge länge sedan när jag var liten introducerades en ny och härlig smörask på bordet i vårt tämligen enkla kök och statusen kändes genast mycket bättre och underbarare. Doften av det nyklippta gräset följde med in genom den öppna bakdörren och den nykylda filbunken stod och glänste på rutig duk. Nybakat bröd slogs om uppmärsamheten med den nyinkomna Hönökakan från Tant Ruth. Det var sommar och det var Flora. Jag var barn och mamma bredde min smörgås. Jag kunde äta min smörgås och veta att Livet var perfekt. Tråkigt? Innehållslöst? Bara den som varit någonstans kan längta tillbaka och minnas. Flora ger mig känslan av att inget fattas. Flora är mångas dröm om det förlorade sommarlovet.
    Flora är en dröm - men låt det stanna där! Varför inte helt enkelt låta bli alla typer av margarin? Det är inget annat än onaturlig industriprocessad växtolja, vanligtvis proppad av inflammationsframkallande omega 6-fettsyror! Ligger till grund för en himla massa moderna välfärdssjuksomar!
    KraM;-)

    SvaraRadera