fredag 11 juni 2010

Sweden Rock Festival!







Vi hade en otrolig upplevelsesrik dag på Sweden Rock i går. Till en början var det lite klurigt för att vi hade lagt igen biljettpaprena hemma. Men efter att ha sprungit mellan informationen och biljettkontoret ett antall gångar fixade det sig. Vi fick även backstagearmband. :) Fett!

Det regnade rätt mycket så jjag gick runt met en mycket fin regnponcho jag fick av tv.nu. Tack! Når vi kollade på konserterna var vi uppe på handikap-rampen. Där pratade jag med en del trevliga människor, blant annat rödtoppen på korten över. Och det var så roligt! :) Jag har funnit ut att det finns en sort av handikapp humor. Rödtoppen sa: "Jag har använt så sjukt mycket pengar nu, jag tycker ju om öl - det kan man inte sticka under en RULLstol" Hahah..! 

Vi kollade lite på ett svenskt band - sabaton. Helt ok. Det var grymme att få med sig publiken!
Sen var det Slayer på den stora festivalscenen. Not my cup of tea - för jag dricker inte te. Vokalisten sa något som var lite fint på ett sätt "You are my church, because thru you I am healed". Helt till han i neste låt sjöng att Gud hatar alla och att han "made my choice - 666", allt för mycket död, krig, satan och 666 osv.. Under konserten satt jag och spelade passians/kabal på mobilen och tryckte örpluggarna så långt in i örat som möjligt. 

Mat var det också på festivalen. Jag blev lite sugen på Thaimat - nudler, grönsaker och kongereker. Men fysh va kvalmende och äckligt. Så äckligt att jag kräktes lite senare. Min kollegia klappade mig pa axelen och betryggade mig "nu är du klar med den delen av festivalen". Haha.. Rett så många som mår dårligt på en festival, mest grunnet för högt alkoholintak - men Thaimat kan i blat ha samma effekt.

Efter MÅNGA timmar var det äntligen dags för AEROSMITH! Loved it. De spelade jättebra och Steven kan värkligen sjunga hur bra som helst! Han såg dock ut som en galen primmadonna. Lite lustigt är det ändå att de ser lika Unga ut som för 20 år sedan.. hmmmm.. plastic anybody? :P DE var grymme iaf.

På vägen hem lekte vi "mitt skip är lastat med..." för att hålla oss vakna. :)

Gött var det att komma hem igen.. lagom, typ klockan 3. Intill en varm Robert och en spinnande/malende katt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar