lördag 8 maj 2010

Motivation är tingen!

Motivation är så oerhört viktigt. Och för att motiveras är det bra att ha ett mål.

Min träningsmotivation om dagen - forutom mina härliga nya skor - är "Burn Calories in May"-ChallengeEndomondo.com. Det er himla roligt att se hur det uppdateras efter man har varit ute och tränat. Mitt mål är att få 6000 cal denna månaden, och att mitt knä ska bli bättre.

De som inte har kollat vad endomondo är borde det om de tycker om konditionsträning och har en hyfsat ny mobil. :) Det är superkul att titta på kartan sen var man har varit och se tid och hastighet. :)

Det känns så himla roligt och härlig att ha kommit igång med träningen igen. Och i dag som det regnar och är grått var jag även sugen att sätta mig på cykeln och komma igång.

Men nu tror jag det behövs lite mage-och ryggträning - eftersom en bra hållning är jätteviktigt när man löper, och kan hjälpa mina knär. :)

/Siggedarling

1 kommentar: