tisdag 25 maj 2010

Svensktoppen nästa!

(lånat från Sveriges Radio)

I dag fick jag ett överraskade mail. Jag fick shock! Det var mitt i en lektion och jag hade min dator öppen för att kunde ha koll på lite olika texter.. Just det, mailen.

Grattis till Semifinalpalts! Vadå.. Svensktoppen nästa. Min hjärna stod still en liten stund. JUST DET!

Min svärmor fick mig att skicka in ett tävlingsbidrag i April. Sista dagen blev den skickat in, nån timme innan sista frist. Jag hade helt glömt det. Men nu är det alltså så att jag ska tävla. I Linnéparken 12 Juli. Det är typ som allsång på skansen, fast i Linnéparken (Jätteroligt med allsångs grejorna! Det är så Svenskt!) och iblant alla sånger ska jag sjunga min låt "You can have this song for free". Kult va? I alla län väljes det ut en vinnare och sen tävlar de i en final på Liseberg. Fy va kul!

Jag tror inte jag kommer att ta segeren (om man säger så på svenska?) Men iallafall ska det bli kul att sjunga i Linnéparken framför massor av människor.

Föresten har alla semifinalister blivit annonserade på Radio i dag! Hihi! Jag tycker detta är helt otroligt kul! Jehoooo!

2 kommentarer:

  1. Grattis Siggedarling!
    Jättekul och inte alls oväntat;-) Vi tänker försöka komma från Bergkvara - det här vill vi inte missa! Är datumet alldeles säkert?
    Glada hälsningar Madeleine /kära svärmor alltså;-)

    SvaraRadera
  2. Japp.. 12 juli :)Välkomna!!

    SvaraRadera