fredag 28 maj 2010

Snart har jag nådd månadens mål!


Målet denna månaden är ju 6000 kalorier som ska vara brända med träning. jag är på nästan 5500 nu. Och bara ett par dar kvar på maj. Jag tror det finns typ 7000 kal på ett kilo fett.. Så kanske jag har blivit av med nästan en kilo denna månaden?

Mina mål framöver nu är att äta mera grönsaker och frukt. :) Och dricka massor med vatten.. Men jag glömer att dricka.

Jag får kanske ta en cykeltur till kvällen igen. Ska jobba lite ikväll med och simma. Det ska bli kul :)

/Sigrid

2 kommentarer:

  1. Hejsan Siggedarling!
    Idag fick vi igång "Chefens" stegräknare och på en 19-minuters runda, med 2076 steg, 1,68 km blev han av med 159 kcal - låter det normalt? Dessutom har han gått 2x15 minuter innan på jobbtid. Så nu stundar nya friska tider för dina kära svärföräldrar;-)
    KraM

    SvaraRadera
  2. Va roligt! Kaloriförbruktningen kommer ju an på hur raskt, långt och hur mycket man väger och sånt. Jag tycker det låter litt mycket - men å andra sidan man bränner ganska mycket av att bara gå. Robbans crosstrainer visar typ 60 cal på 15 minuter, medans den jag använer i mobilen säger typ 160 cal efter jag cyklat över en mil..

    SvaraRadera