måndag 11 januari 2010

Jeg kjenner meg så ufattelig dum!

Jeg var så himla glad for at jeg hadde funnet skiskor med gammel binding. Sånn med en tupp ut framme. På nettet, på en side hvor man kjöper brukte saker. Jippi - ut å gå på ski.

På bildet var det bilde av flere ting, bladt annet sköyter. Som på svensk heter skridskor. Skidskor er jo himla likt.
Jeg sendte sms med fyren som bor i en annen del av landet for at han skulle sende den til meg. 50 kr for skone og 95 kr i porto. Bra deal for skidsko jeg ikke har klart å finne noe annet sted.

Jeg var så glad for at jeg skulle hente pakken i kveld så jeg löp hele veien til ica! Jeg elsker virkelig å gå på ski og det er flere år siden sist. Hjemme igjen river jeg opp pakken, till min store overraskelse ligger det sköyter i pakken.

Jeg leta opp annonsen igjen. Victora skRidskor.
Jeg har jo skrivit på sms til fyren att jeg ville ha victoria SKIDSKOR. Men han må jo trodd at jeg har skrivit feil for jeg skriv jo Victoria först.. og strl 37. Foor Skidskone på siden, ser jeg nå, de er strl 39.

Noen som har skisko å donere?? störelse 37-38?? Vär så snill??

Nå tror jeg faktisk at jeg skal slutte å snakke svensk. e nordiske språkene er faktisk likestillte så jeg har like mye rett å snakke Norsk som svensk.

Jeg er så himla oppgitt over meg selv! Det stod jo at det var skridskor.. men jeg leste vel skidskor som önsketenkning.
Og jeg som ikke klarer å gå på sköyter i mer en 10 min för föttene holder på å dö.

NÅ savner jeg norge! Teite SVENSKER!!!! Og teite meg!

1 kommentar: