söndag 8 augusti 2010

Googler du dig själv?

Jag googlade mig själv. Sigrid Blomberg. Och är glad för att jag inte är konstnär. Jag hade ju lust till att bli konstnär eller att bli popstjärna när jag var liten. Och valde musiker. Det finns nämligen redan en Svensk konstnär som heter, (het), Sigrid Blomberg. Hon är  nog död nu, med tanke på att hon föddes någon gång på 1800-talets slut. Hon var faktisk från småland. Och var framför allt skulptör tror jag.
Hittade en bild från Oscarshams kyrka (http://www.kyrkokartan.se/055977/images/55977_49790602) denna altartavlan eller vad man ska kalla den har hon gjord. Jag är föresten förtjust i spetsbågar. De är så fina!

Oskarshamns kyrka


Men, Sigrid Blomberg, som i mig så hittar man fram till mitt bidrag i svensktoppen nästa och diversa youtube-klipp, och såklart min facebook sida.

Söker man på mitt gamla namn, som ugift kommer det upp lite roliga bilder.. hahha, Ungdommens kulturmönstring för länge sedan..  Det var faktisk min musiklärare på undomsskolen/högstadiet som skrev artikkelen om oss.. och kallade mig för "sexy hunnkatt" gissa om jag tyckte det var pinsamt i nästa musikletion. Det var inte så lätt att vara 16 år :P

(för de som inte fattar: vi är katter.. :P)
...

Eller denne bilden som de tyckte var rolig att använda då de intervjuade mig i rb då jag var klar med gymnasiet:
...

Man kan också hitta fram till att jag i 2008 tjänade 82734 kr. 


Har du inte googlat dig själv, så gör det, haha, det händer man hittar fram till roliga saker man helt hade glömt. :P Haha, eller kanske saker man helst vill glömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar