tisdag 29 mars 2011

Full pupp!

Nå er det fullt opp igjen. I går var det kursstart på en kurs som heter Ungdomskultur og musik, i dag begynte kursen Att skriva om musik. Jeg har begynt med den første skriveoppgaven. Jeg har bestemt meg nå, jeg skal skrive på norsk. Ihvertfall på skrive kursen. På den andre kursen er det for det meste gruppeoppgaver, så der får det bli svensk.

Rotløs. Det er jeg noen ganger. Hjemme er ikke hjemme. Hverken her eller der. Det blir så åpenbart når jeg skal velge mellom norsk og svensk. Jeg elsker begge, men ingen av dem føles helt ut som meg. Ikke 100 %.

Jeg har bestemt meg nå ihvertfall. Skrive på Norsk. Det var nemlig bare noen småfeil min kjære korrekturleser måtte rette på den forrige norske teksten (om indisk raga), men det var betydelig mer skrivefeil i den forrige svenske teksten (om populærmusikk som filmmusikk). I tillegg til dette ser det forhåpentligvis ut som om jeg får et nytt oversettelsesoppdrag (svensk - norsk). Jippi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar