tisdag 15 mars 2011

City of blinding lights

Nu sitter jag och skriver en essä. Eller forsöker skriva klar en essä. Det går inte så fort som jag vill. Det märker jag, särskilt eftersom jag hela tiden går upp i menyen och kollar efter hur många tecken jag har skrivit. Bara 3000 tecken kvar nu! 

Just nu har jag skrivit klart ett avsnitt om detta filmklippet: 


Jag skriver om populärmusik i filmen The Devil Wears Prada. Jag tycker mycket om filmen.. och det är typ en av de enda roliga filmarna jag har. Jag har med andra ord ingen stor och omfattande filmsamling. :P

När jag ser detta klippet får jag lust att åka till Paris. Kanskje jag bara ska gjömma mig i mina svärförälders bil när de ska till Frankriket? 

Nej.. Nu är det dags att skriva lite till. Robert är och spelar in en sång hos en kompis och jag har märkt att det är lättare att jobba effektivt med skolarbete när jag är ensam hemma. 

1 kommentar: