fredag 5 november 2010

Status: 137,5

137,5 høyskole/studiepoeng.

Var av 92,5 kommer fra Linneuniversitetet
15 malmø høgskola
30 høgskulen i Sogn og fjordane (gateway college, carlifornia)

Dessverre er bare 75 av de 92,5 fra kulturledarprogrammet.. Men etter denne terminen er klar, eller bare juridiken, så er jeg halveis! Det er en herlig følelse! Bare litt over 1,5 år til jeg tar min bachelorgrad (ja, hsvordan skrives egentlig det?).

Jeg tør foresten ikke gå inn på lånekassen.no og se hvor mye lån jeg har. Ca 150 000 norske om jeg ikke tar helt feil. Men som en trøst kommer 40% av summen av pengene for de tre årene på programmet bli omgjort til lån etter bestått examen.

Ser veldig mye fram i mot  være ferdig utdannet kulturleder, men ikke så mye fram i mot å måtte betale studielånet med svenske penger til norske. Pluss at normenn betaler tilbake studielån dobbet så fort som svenskene. dvs norge betaler tilbake 12000 i året, svenskene 6000. OG, den norske renta er ca 2 ganger høyere.  Det suger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar