lördag 10 juli 2010

Mamman min.

Nu är ju mamma på besök. I går hade vi en riktigt fin dag. Robban skulle klippa hekken utanför kapellet, så mamma och jag fick några fina timmar på Smålands Museum, som också är Sveriges Glasmuseum.
Hon tyckte så mycket om det, samtidigt som hon har lest någon bok där handlingen föregått på ett glasblåseri, att hon i dag vill åka till ett glasbruk - Kosta. Så i dag har Mamma och Robban åkt dit, medans jag jobbar.



Foto: Stefan Johansson, Skulptur av Claes Uvesten (lånad från http://www.smalandsmuseum.se/)

Vi fick en guidad visning av Claes Uvestens utställning "Robotar och Vildsvin". Det var bara jag och mamma som var med på guidningen, och helt på slutet talade guiden om att det säkert kunde finnas en praktikplats till mig på museet (hade såklart nämnt att jag går kulturledarprogrammet). Men tror det är så att jag måste välje praktikplats efter inriktning, och det blir musik, även att jag verkligen tycker om konst också! Sukk!

Det rekomenderas iallafall att ta sig en tur innom Smålands museum, för det finns ofta nya utställningar och mycket intressant att se. :)

Vi han föresten med vattentornet och kolla lite på Kronobergsslottsrunin innan jag var tvungen att jobba i går. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar