onsdag 21 juli 2010

Jag känner mig snygg i dag!

De är så härlige de dagarna som man känner sig snygg. Som man bara tycker om sig själv. Det är ju inte så att jag inte tycker om mig själv vanligvis, men det är väl alltid saker - ytliga eller annat som man önskar att förändra på. Ytliga saker är ju egentligen inte så viktiga, fast samtidig så är de det.

Men det är ju insidan som räknas. Tycker iallafall jag. Om man har det bra och är en bra människa så kan man ofta se det genspegla sig i personens utseende.

Förutom ytliga saker som jag skulle villja förbättra (finare hud och bättre tränat kropp) så jobbar jag på att förbättra egenskaper som tålamod, väre snill och osjälvisk. Lära mig bättre svenska, och spela gitarr och träna sång.

Osjälvisk. Det är så oerhört viktigt. Något av det viktigaste i ett äktenskap, kärlek också såklart, men efter min mening är osjälviskheten en del av kärleken. Det händer ju alltid små saker varje dag där man kan välja om man vill la sitt ego bestämma, eller om man ser lite fram åt och tänker "detta är inte värt att börja bråka om eller bli sur för". Väldigt många kvinnor kan vara lite extra iritabla under vissa dagar i månaden, jag inget undantag. Det är iblant svårt att vara osjälvisk, men jag vet av erfarenhet att det styrker förhållandet och en själv.

MEN, nu, en an anledningarna till värför jag känner mig så snygg i dag är ju att jag har tonat håret (efter en god syckeltur). Och här är lite bilder.

Före:


Efter:



Det blev lite extra grejer också, så mina fickpengar för augusti är väl typ redan slut :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar