tisdag 6 april 2010

Hem, kära hem.

Det är skönt att vara hemma igen. Och ska bli spennande att komma i gång på riktigt med kultursociologin. Än så länge har jag läst en del av kompendiet, men det känns liksom inte att jag kan så mycket än. Jag känner att jag lär bäst genom att lyssna på andra och genom diskution. Och det har jag inte haft än.. Men föreläsning snart..

Vi hade det jättefint i norge, först på vestlandet och sen tillbaka på östlandet var det generalkonferanse i kyrkan, med masse inspirerande tal från kyrkans ledare. :) Helt underbart.

Jag fick föresten lite sysaker av mamma. Trådar, nålar och blixtlås. :) Perfekt påskägg.


Det är härligt att vara hemma och ha katten här. :) Tack Andrea, som passade honom!! :) Nu har vi lekat och busad. Och han fes. Fyttikattta! Det luktade inte rosor så att säga. Äckligt, men han är ju så sööööt. Han har vuxit, och jag tror han har fått flera vita hår i sin päls. Han ser liksom litt gammal ut i pälsen. Haha, knaskatt. Men sötast är han.

Sylvester var inte så villig att posa idag, så jag fick lyfta på honom. :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas Sociologikursen blir rolig att läsa sigge! Jag tyckte att det vare n av de bästa kurserna jag läst. Mitt tips: Bestäm ämne för fältarbetet med en gång, då finns det fler möjligheter (ex om man vill åka igåg lite längre för att göra intervjuer)kramkram

    SvaraRadera