onsdag 24 februari 2010

Varm choklad med mint!


Jeg har fått helt dilla på kakao med en dråpe peppermynteolje i. Det er sååå godt! Mamma, du som elsker kakao burde pröve det.

Og for dere som ikke vet, min mamma ELSKER kakao. Det er ganske morsomt på et sett. Jeg og särlig lillebroren min, erter mamma litt for sitt kakao-drikkende. Under vår barndom, da mamma var barneforelder så kokte kakaoen over veldig ofte (vi var jo 5 barn - mye å hålle styr på..). "MAMMA KAKAOEN KOKER OVER!" var ikke uvanlig å höre, og med raske tak, som en refleks fikk mamma löpe og forsöke redde sin dyrebare kakao.

Det ble veldig morsomt da vi var på vei til vestlandet på sommerferie, da vi var, tja, kanske vi hade kjört 35 mil, sier min bror "MAMMA! KAKAOEN!" Og det er akkuratt som mamma våkner og skal til å redde kakaoen.. til hun plutselig kommer på at, just det, vi er jo i bilen.

Kakao :) Det er så godt! Synd at jeg bare som regel klarer en halv kopp för jeg blir kvalm av for mye melk...

1 kommentar: