måndag 13 december 2010

Scary

Det er litt skremmende at det var et selvmordangrep/terrorangrep i Stockholm nå i helgen. Leste "advarselsbrevet" som bomberen hadde skrivt. Han oppfordret alle muslimer til å ta kniv eller andre middler og stå opp for seg selv.  Jeg tror det er veldig viktig å tenke at det finnes crazy folk over alt. Det er heldigvis ikke så mange som velger å sprenge seg i lufta eller gå på folk med kniv.

Jeg tror det finnes personer som vil skremme, gjøre gatene utrygge. Selv er jeg ikke kjempebekymra. Jeg bor langt inne i skogen. :P Men jeg tror det er viktig å ikke å la seg skremme. Det er jo det terrorister vil. Enten det er selvmordabombere eller "lasermenn".

Jeg synes måten vi burde "stå opp for hverandre på" er å være snille og vise omtanke. Gjøre verden til en varmere og finere plass. Hjelp en gammel dame eller mann over gata, smil til folk du møter, si takk hvis en fremmed eller venn åpner døra for det når du går inn eller ut av en butikk, si "jeg er glad i deg" til de dy bryr deg om! Elsk din neste! Og prøv og se "hva kan jeg gjøre?" istendenfor å forvente seg at alle andre skal gjøre saker for deg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar