torsdag 3 december 2009

Neste Mandag skal jeg til tannlegen, så håper jeg det ikke blir for dyrt.. Og at jeg får tandvårdsbidrag fra forsäkringskassan, selv om jeg akkuratt ble medlem der. Synes det er veldig rart at når man flytter til et annet land, i dette sammenhenget - verige, at man ikke får informasjon at det er bra å väre med i det landets folketrygd/forsäkringskasse.. Det koster jo ingen ting. Jeg synes egentlig det skulle gå automatisk, i og med at skemaet jeg fyllte ut hadde de samme spörsmålene som jeg fikk av skatteverket da jeg flytta hit. Jaja, nå er jeg ihvertfall medlem der.

Jeg har fikset den ödelagte persiennen, eller hva det nå heter, på soverommet. Det kjenns bra at man kan få in litt dagslys. :) Utrolig hva man kan få for seg når man skal skrive oppgaver og kjenner seg litt "anti". Oppvasken er også unnagjort.

Jeg er ca halveis med en oppgave vi skal levere inn i morgen. Fikk den som en liten overraskelse på tirsdag ettermiddag, vanligvis har vi jo en uke på oss. Det er ikke at oppgavene bruker å väre veldig vansklige, men vi har ca 250 sider kurslittratur å lese i uka.
Nå har vi om rennesansen. Oppgaven er å sammenligne The last supper av Da Vinci og The last supper av Tintorentto.

Samtidigt som det er mye skole, så har jeg tenkt til å väre mer med i KLUBB, som er Kuturledernes studentorganisasjon. Har nominert meg selv til å väre kasserer til neste år.. Det er sikkert en bra ting å läre seg bokföring og sånt, om det blir eget firma i framtiden. :) Samtidig som mine medstudenter er så trivlige. Nå har vi kommet i gang med å planlegge festivalen som skal väre til våren. Skal vli spennende og lärerikt tror jeg å väre med fra begynnelse til slutt på et sånt prosjekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar