måndag 18 juli 2011

Hemma igen

Efter jobbet i går bjöd mamma oss på Norsk Römmegröt med flatbröd og spekemat. Deretter pakkade vi våra väskor och började den langa vägen ( ca 60 mil) hem till Växjö.

Jag må säga att det är skönt att vara hemma igen. Härligt att sova i vår egen seng och med vårt stora täcke. Det är dessutom skönt att man inte blir uppäten av myggor så fort man går utomhus.

Jag har som tur är fått gjort det som jag kom till Norge för att göra;

  • förnya passet och bankkortet
  • jobba 
  •  träffa familjen 
Tänk att vi kunde samla alla 5 syskon och mamma och pappa - samtidigt! Min syster bor i Vest-Norge, jag i Sverige, resten bor ju i Osloområdet.. Men ändå. Tror att det var julafton 2007 som alla var tilsammans samtidigt senast. Undrar på hur länge det blir till nästa gång?




Nu till helgen skal det iallafall bli en stor Blomberg-samling! Det ser jag fram emot!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar