fredag 10 juni 2011

Hoggorm

Jeg trodde den söte lille slangen jeg mötte på var en harmlös hasselsnok, men det viser seg at mine slangekunnskaper var bristende. Ormen har sikksakkmönster på ryggen, det vil si at det var en liten hoggorm. Jeg var overbevist om at hoggormer alltid var mörkere - grå og svarte. Men de kan tydeligvis väre orange også. 

Flaks at jeg ikke gikk enda närmere da.. 
Her har jeg forresten en liten video av den skjönne skapelsen.


Jeg oppdaget en gang då jeg var 14-15 år hvor redd jeg egentlig var for ormer da jeg på en utflukt så en liten snok og begynnte å gråte for jeg ble så redd.. Men det har tydeligvis gått over. ;)

Forresten, grunnen til at jeg er så andpusten på videoen er at jeg har löpt i  ca 2 km og at det er kjempevarmt.. Hahah.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar