torsdag 2 september 2010

Skolestart og sånt!

Nå har skolen starta igjen, så det er ikke så rart om det bllir en del "skole-inlegg" igjen.

Den pågående kursen som jeg går nå heter Svensk politik och förvaltning. Det er faktsik ganske spennende, det er jo valg i Sverige denne måneden, så på alle sett og vis er det bra tajming. Jeg får jo faktisk stemme i komune og fylkesvalget her men ikke i riksdagsvalget som det heter. I forskjell til Norge der det er valg hvert 2. år (kommune og fylkesvalg og stortingsvalg hver for seg) har Svenskene bare en valgdag hvert fjerde år. Det skal bli spennende å sette seg mer in i politikken og gå til valg. :)

I kvell skal jeg lese så mye jeg orker i "Svensk Politik" og forsöke og selge sykkelene våre. Får masse mail fra utvekslingsstudenter. Flaks at jeg skrev annonsen på engelsk. :) Sykklene går bra, men er jo ganake gamle og litt slitne. 

Min plan for kvellen. Lekser.

..og litt hårtoning. Begynner å bli veldig blond igjen kjenner jeg.

Darlingen og jeg ommöbelerte rommet. Nå står pulten forran vinduet. Skrivebordslampa fant vi i dag på Kupan til 65 kr. Det synes jeg er heeelt greit :P Katten har også funnet en fin plass å sitte på.

Leirgryte. Det har vi önsket oss lenge, men ikke så mye at vi var villige til å legge ned flere hundre kroner på det. Derfor var det vveldig fint at vi fant denne til 35 kroner. :) Nå må jeg lage en god kyllingmiddag snart!

Og litt bilder fra förste skoledag da jeg og Robban gjorde klar 40 info-poser til de nye studentene.

Bagasjen full med kulturell informasjon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar