torsdag 30 september 2010

Positiva dagen.

I dag er jeg med på et "arrangement" på Facebook, som kalles "positiva dagen". I dag skal jeg ikke klage. MEN, jeg må fortelle at jeg har en utrolig tannverk og at jeg nesten ikke har sovet noe i natt. Det har banket og banket.. Först i den aktuelle tannen. Så har smerten liksom forflyttet seg till nabotennene, og til tennene under, og til slutt i hele höyre siden av ansiktet. Bank bank bank. Så bra er det tydeligvis å rotfylle (ironi). Det må nok gjöres om.



Karius og baktus har partajet i min tann lenge nok. Nå kjäre Tannlag1 må du åpne snart, for jeg trenger din hjelp!! Jeg har jo hatt vont i denne tannen flere ganger etter rotfyllingen for dröye to uker siden, men har liksom håpet at det skulle gå over.

Men, Positive dagen.. Jeg tror at det meste som skjer en i livet, skjer av en anledning. Det er noe jeg skal läre av dette. Som å f eks ringe til tannlegen når jeg trenger det og höre på kroppens signaler. Og, tålmodighet. Alltid tålmodighet.

Jeg tror at Gud gir oss prövelser så vi skal läre noe. En vanskelig sak i livet behöver ikke nödvendigvis väre negativt. Jeg tenker ofte på et skriftsted:

"Og det skjedde at jeg, Nephi, sa til min far: Jeg avil gå og gjøre det som Herren har befalt, for jeg vet at Herren ikke gir menneskenes barn noen bbefaling uten at han cbereder en vei for dem, så de kan utføre det han befaler dem." (1 Nephi 2:7)


Nå er kanskje ikke tannverken en bafalnig, men det er alltid slik at jeg får så mye som jeg klarer på en gang. Hadde jeg hatt tannverk samtidig som en annen utfordring jeg har i livet, tror jeg rett og slett ikke at jeg hadde klart dette.. Altså jeg tror seriöst at jeg hadde blitt gal og i spykisk ubalanse. Men, enn så lenge har jeg bare slitet med en ting om gangen. 


Det er definitivt tålmodighet jeg skal läre meg. Og tro. Og håp... og sikkert litt kjärlighet også.


Ha en fin og positiv dag!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar